Stor tanke..

Idag på väg hem från jobbet, sittandes på spårvagnen tänkte jag helt plötsligt:
"Jag ska bli munk"... Det är väl något som jag har funderat på och kring sedan jag var 15, men aldrig tänkt så rakt ut "Jag ska bli..".

Det är lite skrämmande, fast ändå inte, inte som det var förut när jag lekte med tanken, då blev jag livrädd, nu känner jag att det kanske är rätt.

Jag har fått så mycket mer insyn i hur "förfallet" livet är sedan jag började jobba. Hur påtagande stor och överdriven all konsumtion är. Hur fel det mesta känns. Jag vet inte alls vart jag ska vända mig. Jag får nästan panik...

Kommentarer:
Postat av: Samme

okej, kasta dig inte in i munklivet huxflux bara. jag vet vad du menar med konsumtiontanken och har väldigt jobbigt rörande det ibland. en känsla som jag dämpar med att shoppa vidare..sjukt..

Postat av: Mattias

Njae, tänker inte kasta mig in någonstans alls.. Men Jag har haft och har fortfarande en deal med Gud ang. det där med att bli munk, men det är först nu, 6½år efter att jag ingick "pakten" som jag känner att jag kan börja ta den på allvar..

2008-01-05 @ 23:59:51
URL: http://keff.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits