You Got Served (2004)

Filmen är både skriven och regisserad utav Chris Stokes, detta är även hans första och ända film hittills.

I rollerna ser vi inga direkt kända namn(Omarion Grandberry, Marques Houston och Jennifer Freeman t.e.x.), och det namnet som är kändast är inte ens en skådespelare, utan rapparen Lil' Kim.

Filmen handlar om ett gäng killar som lever i en förort någonstans i USA vars stora passion är att dansa. Deras dröm är att en dag kunna livnära sig på dansen och ta sig ut ur fattigdomen.



Storyn är töntig, typisk och överfull av klyschor, skådespelet är ganska uselt, men när de dansar, då blir faktiskt till och med jag intresserad - och jag gillar i regel verkligen inte dans. Filmen är med på IMDb's lista över de 100 sämsta filmerna och sett bara som film kan jag hålla med. Men det här är en upplevelse. Filmen är snarast att se som en 1h30min lång musikvideo med inslag utav torftiga repliker och stereotypa karaktärer. Men som sagt.. Killarna, och tjejerna, kan dansa.

Betyg:

PPP (4/10)

2007-07-09 06:31

©Mattias Hermansson



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits