The Prestige (2006)

The Prestige.. Finalen i ett trolleritrick ska vara spännande, mystiskt och ja.. något helt annat än vad den här filmen bjöd på.

Jag blev besviken, väldigt besviken. Efter ca 30min var ju allt klart. Jag bara väntade på att det skulle ta slut i princip. Filmen var i mina ögon avslöjad. Och ändå höll den på 1h30min till, och inte hade jag fel heller.

Den föll lite på sitt eget grepp. Den avslöjade alla hemligheter, och kanske gjorde jag det man inte ska göra med trolleri, tittade för noga och avslöjade det hela.

Men visst, välspelad var den verkligen, inget att klaga på där. Men o så uppenbar. Ibland blir man lite ledsen på att vara insatt och kanske lite för intresserad. För filmer som kanske skulle varit mycket bättre annars tappar.


PPP
(4/10)

2007-09-16 22:32

©Mattias Hermansson

Kommentarer:
Postat av: Samme

alltså, även om du listar ut det mest så förstår jag inte hur du kan ge filmen ett så lågt betyg. det är en charmig film, med bra skådisaren, snygga omgivningar och skön stämning och scarlett johansson. förresten så förstår jag inte hur du skulle kunna lista ut det där med maskinen efter trettio minuter? antingen måste du vara sjukt insatt eller spekulerat vilt.
/sam

Postat av: Kristian

hej mattias! Har försökt komma in på filmtipset hela kvällen. Det går inte. Den hittar inte servern står det. Vet du nåt om det? De har för många användare för sitt eget bästa. Kan de inte lägga över några på en annan server eller nåt?

2007-09-17 @ 23:13:12
URL: http://kristiansve.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits