Valborg..

Så idag är dagen med stort D på mitt jobb. Valborg. Årets intensivaste dag. Alla jobbar längre och mer än vanligt. ALLA jobbar.Försök inte ens vara ledig. Eller ja, du kan byta det mot att jobba nästa midsommar, julafton och nyår. En extra kassa tas upp som -bara- används en dag om året, den 30e april. Jag väntar mig en helt galen dag. Jag börjar 15.00, och jobbar till.. Ja, det vet vi inte än, min chef sa "Du jobbar tills rushen tar slut". Den tar som absolut tidigast slut vid tolvslaget, beroende på vädret. Vissa år har den inte tagit slut försen vid två halv tre.

I övrigt händer det inte mycket, jag jobbar, ser på film när jag orkar och köper mer musik. Jag har snart alla plattor av Neil Young, bara det är ca. 60 skivor, det säger ju endel..

Ibland försöker jag även hålla lite ordning på rummet, det är svårt, men någon gång i veckan får jag ett ryck och fixar det till "acceptabelt" nivån igen som min kära mor kallar det. Oftast är det "katastrofalt" - det är det just nu.

Det enda som är bra med idag är att om 11h är den här dagen över, eller ja, inte det enda, men det enda ur mitt arbetslivssynpunkt.

Alla dagar är bra dagar, alla dagar är en chans att älska Gud!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits