Så...

Vad ska man egentligen göra med sitt liv? Vad kan man göra och vad borde man göra? Och vad vill man göra?! Träffade en kompis idag, som ska plugga filmvetenskap, det vore ju mysigt. Men för att få göra det måste man ha betyg o tjafs. Vad som händer där jag jobbar vet ingen, det kanske säljs, eller så kanske inte, ingen vet. Inte ens han som äger det. Fast 7-eleven kommer det väl vara även efteråt oavsett. Vem vet. Allt jag vet är att jag inte vill leva på 3 pass i veckan, eller, jag kanske vill det, om jag kan strukturera upp något vid sidan av. Min vän föreslog ju att jag kunde glida in på filmvetenskapsföreläsningarna. Det är faktiskt en ganska bra idé

Pratade med Rebecka igår(?) om lärjungaskap, eller egentligen inte, men det blev det i slutändan. Hur vi båda känner att det vi erbjuds i församlingsväg egentligen inte är tillräckligt. Vi är båda väldigt lockade av husförsamlingar, som PAS så ständigt ville ge en knuff i ryggen. Det ligger mycket i det där tror jag. Jag bara kände att man borde egentligen ta tag i saken o bara skapa något slags "kollektiv" och dra ihop folk och testa, se vad som blir av det. Varför inte? Men det krävs mod för det där.. Det känner jag på mig. Fast jag är på idén om någon annan drar igång det tror jag.. :-p Man kan ju inte bara sitta på ändan o vänta sig att det ska hända saker poff-bang-smack hela tiden. Man får ju se till att göra lite också.

Köpte på mig massa skiss-grejer idag. Tänkte försöka mig på en revival. Tror inte så många som läser den här bloggen har en aning om att jag tecknade i många år, för många år sedan. Känns osäkert, men kul, fast.. Jag vet inte, jag får så höga krav på mig själv när det handlar om så'nt där. Så vi får se vart det leder. Men jag kände hur jag vill teckna när vi var inne i en sådan butik, det är sjukt roligt när det blir bra. Fast när det inte blir det blir man ju å andra sidan fett sne. Men nu ska jag sova, eller ska försöka mig på en teckning först, men sedan sova. Jobba imorgon. 1145->1930. God bless & lev i fred!

Kommentarer:
Postat av: Peter

Man ska köra bil fort tills man får slut bensin,

2008-07-27 @ 16:25:52

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits