Hej Samuel! :P

Här ska jag förklara varför jag är så intresserad av Detroit & NHL. Ni som inte är intresserade av att läsa detta; hoppa ner till det stora mellanrummet, där kommer en summering utav mitt liv för tillfället!

När jag var ett litet barn, så som du även var, även om du var ett litet, äldre barn, fanns hockeybilderna(de finns för all del fortfarande, men mest i Kanada).

Jag, som är urtypen av en "samlare" blev helkär i dessa fyrkantiga kort med flashiga utsmyckningar och fina bilder(är jag fortfarande hehe:-).

Min första "specialbild" jag fick i ett eget paket, det var Sergei Fedorov's autografkort i serien Parkhurst '94. Sergei Fedorov blev, utan någon större anledning min favoritspelare(har ca. 100 bilder på honom, näst mest i min samling efter Gretzky, som jag har strax över 190 bilder på, har även en bild på Jaromir Jagr & Brett Hull, en dubbelbild, värd ca. $600 i "mint-edition" - tyvärr är min bild i ganska dålig kvalité men skulle nog inbringa en slant om jag orkade leta reda på den och sälja av den via t.e.x. Ebay).

Jag växte, intresset för hockeyn växte, Fedorov spelade i Detroit, ja, Detroit blev favoritlaget snabbt med heta spelare så som Fedorov, Yzerman, Kozlov, Larionov, Coffey, Murphy, Lidström, Osgood, Vernon o.s.v.

Snabbt växte ju en rivalitet med Colorado Avalanche, laget som alla som inte hejade på Pittsburgh hejade på, på grund av Peter Forsberg. Detroit & Colorado blev hårda rivaler när Colorado blev Colorado efter att ha varit Nordic Qubec. Rivaliteten taggade mitt intresse & min iver att heja på Detroit. Och när de vann Stanely Cup '96-'97 köpte jag en VHS med deras resa till den, som jag ibland tittar på fortfarande. Härliga minnen! Då hade jag sett endel inspelade NHL-matcher som gick någon gång i månaden på TV4 faktiskt för er som inte minns/brydde er om detta. Men VHS'en var en höjdare! Sedan återupprepade de ju vinsten året efter, och ja, jag var fast.

Detroit var laget, snart utan Fedorov, det kändes hårt när han lämnade, men jag tog det som en man, önskade honom lycka till i fortsättningen men höll fast vid Detroit. Sedan dess har de liksom växt fast. Intresset för sporten blivit större, jag mer insatt, och sporten otroligt fascinerande! Fråga bara Isak Engström som jag mer eller mindre tvingat på NHL-hockey!

Och nörd som jag är nöjer jag mig inte med ett "medelmåttigt" intresse, utan kör på fullt ut! :-D







Ok, så längesen jag skrev.. Vad har hänt sedan sist.. Minns inte ens när "sist" var och är för trött för att kolla..
Jag har i alla fall blivit tillsvidare-anställd på 7-eleven! Woho! Firades med pompa och ståt med att jobba lite. Precis hemkommen från en stängning. Gillar inte att stänga fortfarande, men det funkar. Var ett tag sedan så det gjorde väl saken lite värre. Ja, jag jobbar på, försöker leva vid sidan av och försöker att få ut så mycket av livet jag bara kan. Även om det är väldigt tomt på folk i mitt liv. Men hoppas på en ändring i höst då det verkar blåsa fräscha vindar genom Göteborg, verkar i alla fall lovande.

Annars har jag nördat ner mig lite i World of WarCraft, började spela i höstas med några jag känner lite olika mycket, två barndomsvänner, eller en i alla fall, och hans typ granne, så jag lekte endel med honom också och någon brat från Lidingö(haha, om han bara läste detta..:), och en f.d. gymnasiekamrat till min barndomsvän. Vi hade spelat endel olika spel ihop, de blev arbetslösa(eller ja, gick från sommarlov->arbetslöshet), jag var arbetslös, de blev sugna på att ta upp "WoW" igen, jag tänkte, ja, varför inte?

Och nu sitter jag här, spelar inte mer än jag hade gjort ändå, men ganska mycket "WoW" blir det ju, lite mindre annat. Men det är kul :-P.

Försöker klämma lite film också, även om jag ofta är för trött efter jobbet för att se en film utan att somna så gör jag mitt bästa! Är i en "av" period på filmen också, de kommer, jag oroar mig inte så mycket, för jag vet att om någon månad så kommer en "på" period då jag ser 2-3 filmer om dagen. Bara att vänta ut tiden.

Har för övrigt funderat på att söka ett jobb till, eftersom det verkar sådär med hur mycket tider jag kommer få på jobbet framöver, fick ett förslag från min syrras ex, om att jag kanske skulle söka jobb som skötare på psyket, han trodde det skulle passa. Han jobbar som det för tillfället(och har gjort det lite då och då de senaste åren) när han nu har uppehåll i sina läkarstudier och rekommenderade det. Det var påfrestande, för all del, men det är butiksjobb också, men väldigt givande. Jag sa att jag ska absolut fundera, och se hur det artar sig på jobbet med tider. Men låter helt klart intressant!

Ska väl även meddela att tyvärr är missions-planerana lite lagda på is, alldeles för mycket att reda ut med mig själv innan jag ska fundera på att reda ut saker för andra känner jag. Viljan finns där, tanken lever, men får få ordning på endel saker själv innan jag kan ta nästa steg.

Uj va långt det blev, kommer någon orka läsa allt? =P Haha.. Jaja, ni kan ju läsa ett stycke om dagen eller något så kanske ni är klara lagom tills jag orkar skriva igen!

Puss och kram på er!

Kommentarer:
Postat av: Samme

Tack för uppdateringen och personlig information! Du påminde just mig om att jag har rookiekort på Foppa som kan vara värt en slant, ska kolla upp det..

Postat av: Mattias

Vilken serie är det? Allra troligast inte eftersom du troligtvis fått tag i kortet här i Sverige, och vi är inte direkt begåvade med de mer ovanliga serierna:) Själv har jag 7 rookie-kort på Foppa :-p

2008-05-23 @ 18:10:51
URL: http://keff.blogg.se
Postat av: Isak Engström

Tvingat på!? Sån makt har du inte över mig :P Du gav mig snarare en liten injektion i mitt intresse :) Och det är ju mycket roligare att vara intresserad när man är två och dessutom kan se matcherna.

Mitt lag var Toronto Maple Leafs när jag samlade hockeybilder. Har nog en 300 st eller nått med dem och typ 35-40 med Felix Potvin.

2008-05-24 @ 23:22:02

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits