Sömnlöst sängliggandes, suck.

Livet é bra fint ibland va? Som när man kl 2 på natten, slutkörd bara vill sova lite. Men ska det vara så lätt? Nä, naturligtvis inte. Så nu sitter man här, utan sömn, tröttare än trött, igen.

"Alla slåss vi med oss själva. En inre kamp, en kamp av fruktan. En fruktan för vad andra ska tycka, för vad vi ska tycka. Käftsmäll på käftsmäll ger vi oss själva i en kamp vi inte kan vinna. Vi kan bara förlora, alternativt försöka kompromissa fram en fred vi inte vill ha, en fred vi avskyr. Kanske speglar freden den vi är? Kanske är den en illusion av vad vi vill vara? Kanske är den vad vi tror att vi borde vara? Allt jag vet är att jag hatar den."

Kommentarer:
Postat av: Samme

jag håller inte med. den där freden är vad som gör att vi orkar. hata det faktum att vi inte kan vinna kriget istället..

2009-05-10 @ 15:17:44
Postat av: Mattias

Nej, för freden är en fred framtvingad av utmattning och fylld med missnöje. Så känner i alla fall jag.

Postat av: Samme

mm, men vad ska man göra då?

2009-05-12 @ 12:53:02
Postat av: Mattias

Jag vet inte..

2009-05-12 @ 18:19:10
URL: http://keff.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits