Top5

Top 5 alla tider, är något jag säger då och då, och med det menar jag mest att något är tramsigt bra. Tror det finns iaf 20-30 album som går in på min top 5-all time lista, och kanske 10 filmer iaf.

Men tänkte försöka göra lite top5-inlägg, mest för att jag satt o lyssnade på musik, och insåg vilket sinnessjukt album Toxicity är. Det är System of a Downs andra album(släpptes 2001), och första gången jag hörde det albumet blev jag kär. Från det något bröliga introt till "Prison Song" som är det första spåret till den betydligt luftigare och lättare låten "Aerials" som avslutar skivan(om man inte råkar ha någon keff version som innehåller det totalt meningslösa spåret "Arto"). Albumet innehåller också en av System of a Downs kändare låtar "Chop Suey!"
Jag var innan jag hörde den här skivan högst skeptisk till SoaD, och gillade inte alls det jag hört tidigare. Nu rankar jag dem top5 på min band-lista.
Skivan finns att tillgå på
Spotify, och jag rekommenderar den varmt! (Vill du ha en Spotify-invite, så säg bara till:)
Bli inte avskrämd av den brutala(och oh så härliga inledningen).

Det är skivor som den här, som fick mig att börja samla på musik, och intressera mig, även om SoaD var en ganska sen influens(eller tidig, om jag blir typ 60+), så öppnade de verkligen mina ögon för metal av olika slag.
\../o_O\../

Kommentarer:
Postat av: Mattias

Värt att nämnas, är att System of a Down är ett av de få band, som står på min lista över band/artister jag skulle vilja se live.

Postat av: Mattias

Finns även på Grooveshark, om än något rörigt med låtarna...



http://listen.grooveshark.com/#/album/Toxicity/1086050

2010-02-07 @ 20:26:09
URL: http://www.tboj.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits