Dead Poets Society (1989)

Precis som alltid finns det en massa fakta att tillgå här.

Filmen handlar om en privatskola i USA, och inte vilka skola som helst, utan en av de bästa privatskolorna i hela landet. De har blivit bäst genom sin stränga disciplin och målmedvetenhet. Men just den här terminen skall allt förändras.



Robbin Williams är otroligt nog även han en av mina favoriter, känns som att jag skriver det om en skådespelare varje gång. Även Robert Sean Leonard är värd att omnämnas för sina skådespelarinsatser.

Storyn glider fram i ett alldels lagom tempo och skådespelarinsatserna är prima. Finns inte mycket annat jag kan säga tror jag.

Sammanfattning: En film med en härlig känsla av frigörelse över sig, inspirerande till tusen.

Betyg:
PPPP (8/10)

2005-10-18  23:10

©Mattias Hermansson


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits