Pay It Forward (2000)

All info finns som vanligt här.

Ok, så denna filmen handlar om Trevor McKinney, en 11 år gammal pojke som genom en läxa i skolan får en idé om hur han skall försöka förändra världen.



Ja, vart ska jag börja? Kevin Spacey spelar en reserverad brännskadad lärare och filmen handlar lika mycket om det som det den skall handla om. Storyn är hoppig och byter spår hela tiden, dessutom får den en att tappa bort sig rent tids-mässigt och allt känns så uppenbart att man bara vill stänga av.

Skådespeleriet är väl inte dåligt, men knappast heller vad jag skulle kalla bra.

Sammanfattning: En av de mest klych-drypande filmer som gjorts och jag gillar det inte. Men jag kan tänka mig vad folk har suttit och storgråtit åt den här rullen. Nej, undvik att se den om du inte känner behov av något över-sentimentalt och über-gulligt.

Betyg:
PP (3/10)

2005-09-10  18:28

©Mattias Hermansson


Kommentarer:
Postat av: Anonym

men matte. du har dålig smak! denna är ju så bra, och ja, jag är en av de storbölande brudarna =)

2005-10-16 @ 00:55:39

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits