Transformers (2007)

Den här är en film regisserad utav Michael Bay(Armageddon, Bad Boys, The Rock) med ett manus utav Alex Kurtzman och Roberto Orci(Mission: Impossible III, Legenden om Zorro) som arbetat mycket tillsammans. De får här även hjälp utav John Rogers(American Outlaws, The Core).
I rollerna ser vi bland annat Shia LaBeouf, Megan Fox, Jon Voight och John Torturro.

Filmen handlar om jakten på "Kuben" - eller "Allspark" som den också kallas, en kraftfull kub med stor kraft. Kuben kommer ifrån en planet långt långt borta där Autobots(A.K.A. Transformers) bor. Länge har det pågått en strid om Kuben som en dag slungas ut i rymden och landar på planten jorden - vilket för deras kamp hit...



Det skriker nostalgi om det här - Transformers... Jag ska erkänna att jag inte var en superfantast när jag var liten - men det berodde mest på att jag sällan fick chansen att se på det - men jag tyckte verkligen om det och såg så fort jag fick chansen. Så hur står sig då det här emot nostalgin och förväntningarna då? Tja, jag ska i ärlighetens namn säga att jag inte hade några direkt förväntningar, men filmen gjorde mig knappast besviken. Den bjöd på vad som utlovades - action och animeringsporr. Och trots att den försökte göra det med glimten i ögat så var det bra, men inte så värst mycket mer. Delar utav filmen kändes totalt omotiverat - som den fantastiskt klyschiga kärlekshistorian som blandades in mitt i all skön action. Kan ju även nämnas att alla Michael Bays filmer har fått exakt samma betyg utav mig. Lite lustigt - men väldigt stabilt.
En rekommendation är ju att se det här på bio - känns som om den kan tappa en pinne på att ses hemma.

Betyg:

PPP (6/10)

2007-07-16 02:34

©Mattias Hermansson

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits