Top5

Så var det dags för ett Top5-album. Av en artist jag för 5år sedan aldrig trodde att jag skulle kunna gilla.

Vi snackar
Ulf Lundell - Längre inåt landet. Släpptes som en dubbel-lp 1980, och gavs ut i en ny remastrad dubbel-cd-version 1999 med 3 nya spår. Det är den versionen som finns att lyssna på i länken.

Finns egentligen inte så speciellt mycket att säga om albumet, men det är ruskigt bra, rakt igenom. Väldigt hög standard. Och jag hade egentligen tänkt skriva några favoritspår, men nu när jag sitter här och lyssnar igenom skivan, så kan jag inte plocka ut bara några stycken som står ut, utan det är albumet i sin helhet som gör det.
Fast "Bättre tider" är en väldigt fin bit. Och bryter lite med sin positiva stämning.

En kul notis är dock att det finns en cover utav Bob Dylans "Just Like a Woman" som han skrev 1966 (Dylan alltså), och ligger med på albumet "Blonde on Blonde", ett album jag kanske får anledning att komma tillbaka till vid senare tillfälle.

Låt mig avsluta med ett litet citat ifrån en av låtarna; "Så mycket äldre":
"Ett liv i ensamhet
Det är allt jag vet
Det är min hemlighet"


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits